Werkwijze – Nieuw

Werkwijze camera reparatie Camera Service Limburg

Belangrijke info vóór aanmelden reparatie

Foutmeldingen of onvoorziene defecten horen helaas bij apparaten.
Vaak is echter niet direct helder wat nu exact het probleem veroorzaakt (prijsopgave)  maar soms ook wel (vaste reparatieprijs). 

Hoe dan ook: Een
juiste aanmelding is wél altijd noodzakelijk om zo snel mogelijk voor je aan de slag te gaan.

Dus voordat je je apparatuur naar ons opstuurt of brengt, maak je keuze en volg dan eerst een van onderstaande stappen inclusief alle belangrijke info. 

Wat moet je doen als

  • Je níet precies weet wat er aan de hand is
  • Voor jouw probleem hebben we géén vaste reparatieprijs.

  • Vraag prijsopgave aan volgens ons stappenplan.

    Een defect of fout kan namelijk meerdere oorzaken hebben.Vakkundig onderzoek is daarom noodzakelijk. Meten is immers weten!

    Je ontvangt dan een prijsopgave met onze bevindingen/adviezen.

    Prijsopgave

    Wat moet je doen als

  • Voor jouw probleem hebben wij wél een vaste reparatieprijs


  • Vraag de vaste prijs aan volgens ons stappenplan.

    Voor specifieke types en foutmeldingen hanteren we wél een aantal vaste prijzen. De oorzaak is bekend en de onderdelen zijn altijd op voorraad.

    Wij repareren je apparatuur vervolgens (onder voorbehoud van complicaties)

    vaste prijs

    Volg dit Stappenplan als

  • Je niet weet wat er aan de hand is met je apparatuur
  • Of wij voor jouw klacht géén vaste reparatieprijs aanbieden
  • Stap 1

    Meld jouw camera of lens aan via ons reparatieaanmeldformulier voor een prijsopgave.

    Belangrijk om te weten

    Het maken van prijsindicaties zonder het apparaat getest te hebben kost vaak veel werk met weinig accuraat resultaat zeker op basis van vaak onvolledige of foutieve informatie.
    Daarom hebben we besloten om dit niet meer te  doen.  We helpen u het beste als uw apparaat met de juiste, volledige informatie zo snel mogelijk op onze reparatietafel ligt!

    Om een vakkundige prijsopgave te maken moeten schades worden bekeken, oorzaken van fouten moeten gezocht worden, apparaten moeten getest worden, onderdelen moeten uitgezocht worden.

    Daarom zijn er onderzoekskosten maar deze gelden alleen als het niet tot reparatie komt en u het defecte toestel retour wil. We bieden u altijd aan om uw toestel milieuvriendelijk te recyclen dan heeft u geen kosten.

    Bekijk hier de onderzoekskosten

    Beschijf uw fout zo uitgebreid mogelijk. Beter teveel info dan te weinig.

    voorbeelden:
    camera geeft foutmelding ->  beter is:   beschrijf exact welke foutmelding en wanneer deze foutmelding verschijnt: altijd,soms, een keer geweest
    camera werkt niet  -> beter is:  Welke functie werkt er niet aan de camera? wanneer werkt de functie niet? werkt hij nooit, werkt hij soms wel soms niet?
    Geef eventuele oorzaken ook aan ->  is er misschien een oorzaak of niet?  Is de camera gevallen of gestoten of met vloeistof of water in aanraking geweest (ook in het verleden)? 
    Voorbeelden van fouten meeleveren op kaart -> De ene zwarte streep is de andere niet. Voorbeelden kunnen al veel duidelijk maken

    Mochten er nog vragen zijn nemen we altijd contact met u op.

    Ons streven is om in circa 1 week een prijsopgave op te stellen en uw apparatuur binnen 3 a 4 weken te repareren. Hou er rekening mee dat dit streeftijden zijn en geen gegarandeerde tijden. 

    Heb je je toestel dagelijks nodig of voor een bepaalde datum?

    kijk dan bij onze spoedopties.

    In drukke periodes met veel aanvragen kunnen deze tijden helaas oplopen.

    Heeft u uw toestel voor een bepaalde datum nodig? 

    Ook levertijden van onderdelen kunnen langere wachttijden veroorzaken. Zeker als er voor de reparatie onderdelen nodig zijn die wij of onze leveranciers niet voorradig hebben. Apparatuurdefecten door val, stoot of waterschade zijn daar een typisch voorbeeld van. Wij proberen u in dat geval zo goed mogelijk op de hoogte te houden. 

     

    Tegen een meerprijs kunt u uw apparaat ook via een spoed procedure laten repareren bij ons. We kunnen helaas slechts een beperkt aantal spoedreparaties per week uitvoeren. Kwaliteit vinden we namelijk heel belangrijk. 

    Na ontvangst kijken wij of er nog een spoedplekje vrij is die week en krijgt u hier bericht van.  LETOP!  wegens afzeggingen is vooraf   reserveren van een spoedplek niet meer mogelijk. Spoedplekken vrijhouden voor mensen die niet komen doen we niet meer! 
    Dit gebeurd op volgorde van ontvangst. 

    Na ontvangst van uw toestel bekijken we eerst of je spoedaanvraag ook werkelijk haalbaar is. Mocht deze spoedafhandeling niet lukken, dan hoeft u deze kosten uiteraard niet te betalen. 
    Haalbaarheid van uw spoedreparatie hangt van een aantal zaken af. Denk aan een te groot aantal spoedaanvragen, onderdelen die niet voorradig zijn.

    Spoed i.v.m. dagelijks gebruik apparatuur (+ €75 incl. 21% BTW)
    Binnen 3 werkdagen ontvangt u bericht met een indicatie van de tijdsplanning, kostenindicatie en het reparatietraject. Is spoed mogelijk word uw reparatie meteen na goedkeuring uitgevoerd. 

    Mocht een spoedafhandeling niet lukken, dan hoeft u deze kosten uiteraard niet te betalen.

    Omdat we niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

    Tegen een meerprijs kunt u een datumaanvraag doen. We kunnen helaas slechts een beperkt aantal datumreparaties per week inplannen en hoewel we ons best doen kunnen we helaas niet alle datumaanvragen goedkeuren. Kwaliteit vinden we namelijk heel belangrijk.

    Na ontvangst van uw apparaat bekijken we eerst of je aanvraag ook werkelijk haalbaar is. Mocht deze datumafhandeling niet lukken, dan hoeft u deze kosten uiteraard niet te betalen.
    Haalbaarheid van uw datumaanvraag hangt van een aantal zaken af. Denk aan een te groot aantal datumaanvragen of bijvoorbeeld onderdelen die niet voorradig zijn.

     aanvraag op datum (+ €45 incl. 21% BTW)
    Binnen 3 werkdagen ontvangt u bericht of uw spoedaanvraag met de door u gewenste uiterste reparatiedatum haalbaar is.

    Omdat we niet alle datumaanvagen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

    Verhuur
    Heeft u gedurende de reparatiewachttijd van uw toestel een huur toestel nodig? Kijkt u dan eens naar onze verhuur mogelijkheden.

    Stap 2

    Met het verkregen reparatieaanmeldnummer kun je jouw apparatuur opsturen of bij ons langsbrengen

    Belangrijk om te weten

    Na invullen van het aanmeldformulier stuurt u uw apparaat per post op. Of u brengt het bij ons aan de balie.

    Graag ook rekening houden met de verzendtijd met de post. U ontvangt van ons via e-mail een reparatie-aanmeldnummer en het verzendadres die u op uw pakket moet vermelden. Komt u uw apparaat bij ons aan de balie afgeven, vul dan vooraf toch het aanmeldformulier in.

    Stap 3

    Na ontvangst van je apparatuur worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging

    Belangrijk om te weten

    Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan de balie worden je toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem gezet zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

    Controleer alle gegevens zodat bijvoorbeeld ook het retouradres en factuuradres juist in onze systeem staat.

    Stap 4

    Ons streven is na circa 1 week je een prijsopgave te sturen

    Belangrijk om te weten

    Wij repareren nooit iets klakkeloos. We onderzoeken eerst je apparatuur of we dit goed én betaalbaar kunnen herstellen. Je ontvangt een vakkundige prijsopgave en eerlijk advies of een reparatie loont. Zo kun je goed een weloverwogen besluit nemen.

    Prijsopgaven die wij maken zijn zo goed als mogelijke prijsindicaties om onderzoekskosten zo betaalbaar mogelijk te houden. Deze zijn altijd onder voorbehoud van complicaties. 

    Zijn er complicaties tijdens de reparatie?  dan nemen we altijd vooraf contact met u op. 

    Stap 5

    Na ontvangst kun je dan een weloverwogen beslissing nemen want we geven je 3 keuzes.

    Belangrijk om te weten

     Ik ga akkoord met de kosten voor reparatie volgens de prijsopgave.
    U gaat akoord en de reparatie word ingepland en evt te bestellen onderdelen worden besteld. Na 3 a 4 weken(tijdsduur onder voorbehoud) krijgt u van ons een gereedmelding.
    Mochten er complicaties zijn nemen we altijd contact met u op voor overleg.

    Ik wil het toestel ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten  en indien van toepassing de verzendkosten.
    Helaas heeft u besloten de reparatie niet uit te laten voeren. U kunt niet meteen uw reparatie weer ophalen. Om een po te maken moet uw toestel vaak (gedeeltelijk) gedemonteerd
    worden. Zodra wij het toestel weer klaar hebben voor afhalen krijgt u van ons de gereedmelding mail met de proformafactuur

    Ik doe afstand van het toestel en het toestel mag milieuvriendelijk gesloopt worden. Ik betaal hierdoor geen onderzoekskosten en geen verzendkosten.
    Helaas heeft u besloten de reparatie niet uit te laten voeren. Uw apparaat word opgeslagen in ons magazijn en misschien kunnen we met bepaalde onderdelen andere toekomstige klanten helpen. Ondanks dat we u deze keer niet beter hebben kunnen helpen toch super dat u uw bijdrage levert aan de circulaire economie!
    En U betaald natuurlijk geen onderzoekskosten

    U bent ons dan alleen onderzoekskosten verschuldigd als u uw apparaat ongerepareerd retour wilt ontvangen. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.

     

    Elektonisch afval is een ernstig probleem. Google maar eens op: e-waste. De berichten zijn schrikbarend over verspilling van kostbare grondstoffen.

    Wij als bedrijf willen ons steentje bijdragen. Camera Service Limburg staat voor: Repareren in plaats van weggooien: Join the repair revolution!

    Indien wij iets voor u repareren proberen wij zoveel mogelijk te repareren in plaats van te vernieuwen. Soms is een reparatie niet lonend en in deze gevallen bieden wij aan uw toestel milieuvriendelijk te recyclen.

    Wat doen wij dan precies:

    Uw toestel word bij ons opgeslagen en gesorteerd. Krijgen we in de toekomst een reparatieaanvraag voor uw toestel waar de leverancier geen onderdelen meer voor heeft kunnen we door middel van uw toestel vaak nog wel een reparatie aanbieden.

    Op deze manier kunt u ook uw steentje bijdragen in een circulaire economie en het verspillen van grondstoffen tegengaan.

    Stap 6

    Jippie! Mijn camera of lens is klaar en gereed voor verzending!

    Belangrijk om te weten

    Langsbrengen:
    U kunt bij ons contact of met de pinpas betalen( ook belgische pinpassen). Let op! creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.
    Opsturen:
    U krijgt van ons een proformafactuur met betaalgegevens waar u alles voor de laatste keer kunt controleren op onjuistheden waarna u het bedrag per bank kunt overmaken.
    Zodra het bedrag bij ons binnen is wordt het pakket veilig en met track & trace verstuurd.

    Wij versturen al jaren onze apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
    Standaard verzendkosten bedragen 10,- naar Nederland en 15,- naar Belgie.
    Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat er gewenst is wat betreft verzekering.
    Alles word veilig verpakt en U ontvangt standaard een mail met de Track & Trace gegevens zodat u het pakket kunt volgen.

    Volg dit stappenplan als

  • Je wél weet wat er aan de hand is met je apparatuur
  • En wij hier wél een vaste reparatieprijs voor aanbieden
  • Stap 1

    Meld je toestel aan via ons reparatieaanmeldformulier vaste reparatieprijs

    Belangrijk om te weten

    Als wij een reparatieprijs vermelden op onze site proberen wij helemaal voorbereid te zijn als jij deze bij ons aanbiedt: De kennis, de onderdelen en afhandeling zijn allemaal geregeld voor een efficiente afhandeling. 

    Soms twijfel je of jouw reparatie onder de vaste reparatieprijs valt.Geen nood. Meld je toestel aan voor de vaste reparatieprijs.Uw toestel word gechecked en mocht uw toestel niet onder de reparatieprijs vallen krijgt u altijd bericht van ons.  

    Check dit hier

    mochten we zien dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijgt u altijd vooraf bericht met een prijsopgave. 

    U heeft dezelfde opties als bij prijsopgave aanmelding

    Alleen als er blijkt dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijgt u van ons altijd vooraf bericht en een prijsopgave.  

    Welke keuzes heb ik als ik een prijsopgave ontvang?

     Ik ga akkoord met de kosten voor reparatie volgens de prijsopgave.
    U gaat akoord en de reparatie word ingepland en evt te bestellen onderdelen worden besteld. Na 3 a 4 weken(tijdsduur onder voorbehoud) krijgt u van ons een gereedmelding.
    Mochten er complicaties zijn nemen we altijd contact met u op voor overleg.

    Ik wil het toestel ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten  en indien van toepassing de verzendkosten.
    Helaas heeft u besloten de reparatie niet uit te laten voeren. U kunt niet meteen uw reparatie weer ophalen. Om een po te maken moet uw toestel vaak (gedeeltelijk) gedemonteerd
    worden. Zodra wij het toestel weer klaar hebben voor afhalen krijgt u van ons de gereedmelding mail met de proformafactuur

    Ik doe afstand van het toestel en het toestel mag milieuvriendelijk gesloopt worden. Ik betaal hierdoor geen onderzoekskosten en geen verzendkosten.

    Helaas heeft u besloten de reparatie niet uit te laten voeren. Uw apparaat word opgeslagen in ons magazijn en misschien kunnen we met bepaalde onderdelen andere toekomstige klanten helpen. Ondanks dat we u deze keer niet beter hebben kunnen helpen toch super dat u uw bijdrage levert aan de circulaire economie!
    En U betaald natuurlijk geen onderzoekskosten

    U bent ons dan alleen onderzoekskosten verschuldigd als u uw apparaat ongerepareerd retour wilt ontvangen. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.

     

    Ons streven is om uw apparatuur binnen 3 a 4 weken te repareren  Hou er rekening mee dat dit inschattingen zijn en in drukke periodes met veel aanvragen dit helaas kan oplopen.

    Heeft u uw toestel voor een bepaalde datum nodig? kijk dan bij datumaanvraag

     

     

    Tegen een meerprijs kunt u uw apparaat ook via een spoed procedure laten repareren bij ons. We kunnen helaas slechts een beperkt aantal spoedreparaties per week uitvoeren. Kwaliteit vinden we namelijk heel belangrijk. Hierdoor kunnen we een spoedreparaties niet altijd garanderen.

    Na ontvangst krijgt u altijd een bevestiging  of er nog plek is binnen 3 dagen. 

    Spoed i.v.m. dagelijks gebruik apparatuur (+ €65 incl. 21% BTW)
    Binnen 3 werkdagen word uw toestel gerepareerd. 

    Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden nemen we altijd vooraf contact op. 

    Mocht een spoedafhandeling niet lukken, dan hoeft u deze kosten uiteraard niet te betalen.

    Omdat we niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

    Tegen een meerprijs kunt u een datumaanvraag doen. We kunnen helaas slechts een beperkt aantal datumreparaties per week inplannen en hoewel we ons best doen kunnen we helaas niet alle datumaanvragen goedkeuren. Kwaliteit vinden we namelijk heel belangrijk.

    Na ontvangst van uw apparaat bekijken we eerst of je aanvraag ook werkelijk haalbaar is. Mocht deze datumafhandeling niet lukken, dan hoeft u deze kosten uiteraard niet te betalen.
    Haalbaarheid van uw datumaanvraag hangt van een aantal zaken af. Denk aan een te groot aantal datumaanvragen of bijvoorbeeld onderdelen die niet voorradig zijn.

     aanvraag op datum (+ €45 incl. 21% BTW)
    Binnen 3 werkdagen ontvangt u bericht of uw spoedaanvraag met de door u gewenste uiterste reparatiedatum haalbaar is.

    Omdat we niet alle datumaanvagen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

    Stap 2

    Met het verkregen reparatieaanmeldnummer kun je je toestel opsturen of bij ons langsbrengen

    Belangrijk om te weten

    Na invullen van het aanmeldformulier stuurt u uw apparaat per post op. Of u brengt het bij ons aan de balie.

    Stap 3

    Na ontvangst van je toestel worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging

    Belangrijk om te weten

    Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan de balie worden je toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem gezet zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

    Stap 4

    Ons doel is na ontvangstbevestiging in 3 tot 4 weken te repareren

    Belangrijk om te weten

    mochten we zien dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijgt u altijd vooraf bericht met een prijsopgave. 

    Stap 5

    Jippie! Mijn toestel is klaar en gereed voor verzending!

    Belangrijk om te weten

    Langsbrengen:
    U kunt bij ons contact of met de pinpas betalen( ook belgische pinpassen). Let op! creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.
    Opsturen:
    U krijgt van ons een proformafactuur met betaalgegevens waar u alles voor de laatste keer kunt controleren op onjuistheden waarna u het bedrag per bank kunt overmaken.
    Zodra het bedrag bij ons binnen is wordt het pakket veilig en met track & trace verstuurd.

    Wij versturen al jaren onze apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
    Standaard verzendkosten bedragen 10,- naar Nederland en 15,- naar Belgie.
    Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat er gewenst is wat betreft verzekering.

    Aanvullende info

    Na je melding moet je natuurlijk niet vergeten je apparatuur op te sturen of te brengen naar:
    Camera Service Limburg, Medealaan 33, 6124 AV PAPENHOVEN
    Openingsuren: ma t/m do 10.00-14.00 / vr 10.00-12.00 (za gesloten)

    Onderzoekskosten

    Soort apparaatKosten
    Compact camera€37,50
    Digitale spiegelreflex€35,-
    Lens/Objectief€30,-
    Analoge camera€25,-
    Videocamera€45,-
    Flitsers€30,-
    Dia en Filmprojectoren€35,-
    Laptops€35,-
    Beamers€55,-

    Zo ja, meld uw apparaat hier ter reparatie aan voor deze vaste prijs


    Ongeacht of u uw apparaat opstuurt of bij ons aan de balie afgeeft, vul dan tóch vooraf het aanmeldformulier in.

    Als blijkt dat dit defect niet het probleem oplost nemen wij contact met u op. U ontvangt dan een prijsopgave met onze bevindingen/advies.

    Mocht u alsnog uw apparaat ongerepareerd retour willen ontvangen, bent u ons wel onderzoekskosten verschuldigd.

    Let op! We bieden de mogelijkheid om een spoedaanvraag in te dienen voor een meerprijs.

    Ik meld mijn apparaat ter reparatie aan mét prijsopgave en begrijp de onderzoekskosten

    Ongeacht of u uw apparaat opstuurt of bij ons aan de balie afgeeft, vul dan tóch vooraf het aanmeldformulier in.

    Check s.v.p. goed dat u de juiste en volledige gegevens invult. Probeer zo goed en duidelijk mogelijk uw fout te beschrijven (bv kaart meeleveren waarop de fout te zien is)

    Let op! We bieden de mogelijkheid om een spoedaanvraag in te dienen voor een meerprijs.