Werkwijze sascha

FAQ

Meest gestelde vragen

Een fout kan meerdere oorzaken hebben en vaak moet er door ons onderzoek gedaan worden wat er precies aan de hand is. 

U kunt uw toestel opsturen en wij maken u dan een prijsopgave.  Daarna kunt u een goede beslissing nemen wat betreft reparatie. Of misschien is er voor uw defect een vaste reparatieprijs

Misschien is er voor uw defect een vaste reparatieprijs. Staat uw defect erbij? Dan kunt u uw reparatie aanmelden en deze opsturen voor de vaste reparatieprijs.

Uw toestel word altijd eerst gecontroleerd en mochten we uw reparatie niet voor de vaste reparatieprijs kunnen uitvoeren ontvangt u van ons altijd van te voren bericht.

Wij maken per mail of telefonisch geen prijsopgave meer. Waarom?

Wij helpen u het beste als we uw toestel op onze reparatietafel hebben liggen!

 

Om een vakkundige prijsopgave te maken moeten schades worden bekeken, oorzaken van fouten moeten gezocht worden, apparaten moeten getest worden, onderdelen moeten uitgezocht worden.

Om vooraf een schatting van de kosten te geven per mail of telefonisch moet vaak hetzelfde proces doorlopen worden maar dan met onvolledige/onduidelijke/onjuiste  gegevens of simpel lijkende fouten die dat in de praktijk niet zijn.

Voor ons als bedrijf vinden we het belangrijk dat we onze technische werkuren zo efficiënt mogelijk besteden. Deze efficiëntie betekent voor u: lagere prijzen en snellere omlooptijden.

Per mail via tekst of foto een prijsopgave/kostenindicatie geven is voor ons zeer ondankbaar werk met minimaal resultaat. Dus zeer inefficiënt.
Voorbeelden uit de praktijk zijn:

– Doorgeven van verkeerde type.
Voorbeeld: Wij zoeken onderdeel uit, maken een prijs en achteraf blijkt dat het een andere versie van het toestel is en kunnen we nogmaals alles uitzoeken.

– Onderdelen/reparaties aanvragen die helemaal niet de oorzaak van het defect zijn.
Voorbeeld: Hoeveel kost het vervangen van een sluiter terwijl de oorzaak ergens anders ligt.

– Onduidelijke of onvolledige foto’s of beschrijvingen
Voorbeeld: Mijn camera is gevallen en display is gebroken en kabels zijn afgescheurd. Hoeveel kost het vervangen van het display? Vooral bij stoot of valschades is het onmogelijk iets zinnigs te kunnen zeggen. De elektronica waar de afgescheurde kabels zich bevinden moeten nagekeken worden. De hinge waar het display op draait moet nagekeken worden op mechanische en elektronische werking en het display dat vaak uit meerdere delen bestaat moet nagekeken worden welke gedeeltes defect zijn.

 

– Simpel lijkende reparaties die dat in de praktijk niet zijn.
Voorbeeld: Mijn display is zwart hoeveel kost een displayreparatie?
Het kan in dit geval om een display reparatie gaan. Maar het kan ook aan een defecte aansturingselektronica gaan en in het slechtste geval zelfs om een defect moederboard. Zelfs als het om een displayreparatie gaat zou het zelfs zo kunnen zijn dat het alleen om een backlight probleem kan gaan. U ziet: een veelvoud aan oorzaken kunnen ten grondslag hebben in een simpel lijkend iets als een zwart display.
 
Dit zijn aanvragen waar we dagelijks mee te maken krijgen.
U kunt zich voorstellen dat in deze mailafhandeling veel mankracht gaat zitten die zoals al eerder gezegd wij liever besteden aan de toestellen op onze werkplaats waar we wel een zorgvuldige inschatting kunnen maken.

Daarom maken wij geen prijsopgave meer per mail of telefonisch.

Dus breng uw toestel bij ons langs of stuur uw toestel op via ons reparatie aanmeldformulier op onze website.

Na ongeveer 1 à 2 weken ontvangt u een prijsopgave. Na een akkoordmelding van de prijsopgave is de reparatiewachttijd 2 tot 4 weken. Deze wachttijden zijn gemiddeld en kunnen afhankelijk van drukte, spoedaanvragen en onderdelenlevering afwijken.

Reparatieprijs op onze website:
Als u een een reparatie aanbied tegen een reparatieprijs op onze website heeft u 3 mogelijkheden:

  1. normale reparatie
    U toestel word in circa 2 tot 4 weken gerepareerd afhankelijk van de drukte.
  2. spoedreparatie  +35,-
    U heeft een defect en heeft u toestel met spoed weer nodig. Reparatieduur na goedkeuring van de spoedaanvraag: 3 werkdagen.
  3. reparatie met datum +30,-
    U heeft uw toestel voor een bepaalde datum nodig. U geeft de datum aan wanneer u uw toestel nodig heeft. Wij zorgen na goedkeuring van de spoedaanvraag dat uw toestel op die datum klaar is. Let wel op dat er bij verzending/betaling meestal nog 1-3 dagen extra nodig zijn.

1. U gaat akkoord met onze prijsopgave en laat uw toestel repareren. (Gratis prijsopgave)

2. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en laat uw toestel door ons milieuvriendelijk recyclen. In dit geen geval zijn er voor u geen kosten. (Gratis prijsopgave)

3. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en wenst uw defecte toestel retour. U bent alleen in dit geval onderzoekskosten verschuldigd. (Geen gratis prijsopgave)

Om een vakkundige prijsopgave te maken moeten schades worden bekeken, oorzaken van fouten moeten gezocht worden, apparaten moeten getest worden, onderdelen moeten uitgezocht worden.

Daarom zijn er onderzoekskosten maar deze gelden alleen als het niet tot reparatie komt en u het defecte toestel retour wil. We bieden u altijd aan om uw toestel milieuvriendelijk te recyclen dan heeft u geen kosten.

De onderzoekskosten bedragen:

Elektonisch afval is een ernstig probleem. Google maar eens op: e-waste.
De berichten zijn schrikbarend over verspilling van kostbare gronstoffen.

Wij als bedrijf willen ons steentje bijdragen. Camera Service Limburg staat voor: Repareren in plaats van weggooien: Join the repair revolution!

Indien wij iets voor u repareren proberen wij zoveel mogelijk te repareren in plaats van te vernieuwen.

Soms is een reparatie niet lonend en in deze gevallen bieden wij aan uw toestel milieuvriendelijk te recyclen.

Wat doen wij dan precies:

Uw toestel word bij ons opgeslagen en gesorteerd. Krijgen we in de toekomst een reparatieaanvraag voor uw toestel waar de leverancier geen onderdelen meer voor heeft kunnen we door middel van uw toestel vaak nog wel een reparatie aanbieden.

Op deze manier kunt u ook uw steentje bijdragen in een circulaire economie en het verspillen van grondstoffen tegengaan.

Verhuur
Heeft u gedurende de reparatiewachttijd van uw toestel een huur toestel nodig? Kijkt u dan eens naar onze verhuur mogelijkheden.