Werkwijze

Voordat je je apparatuur naar ons opstuurt of langsbrengt, heb je vast nog vragen over hoe alles precies werkt.​

We hebben alle belangrijke info én de meestgestelde vragen voor je op een rijtje gezet – over de aanmelding, wachttijden en hoe we jouw reparatie afhandelen.

Je kunt je reparatie bij ons op 2 manieren aanmelden:
Prijsopgave aanmelding
: Als we geen reparatieprijs hebben voor jouw toestel. (standaard optie)

Reparatieprijs aanmelding: Misschien heb je op onze website een reparatieprijs gezien, dan kun je je reparatie voor deze reparatieprijs volgens de website aanmelden.

Hieronder bespreken we beide opties met alle bijbehorende vragen.
Weet je niet zeker wat je moet kiezen? Dan kun je gewoon voor ‘altijd prijsopgave maken’ standaardoptie kiezen.

Prijsopgave aanmelding

Als we geen reparatieprijs hebben voor jouw toestel. (standaard optie)
Prijsopgave

Reparatieprijs aanmelding

Wij voor jouw toestel een reparatieprijs op onze website aanbieden.
reparatieprijs
camera reparatie Canon

Prijsopgave FAQ

Meest gestelde vragen

Handig om te weten voordat je je reparatie gaat aanmelden.

Belangrijk om te weten

Wij begrijpen dat iedereen vooraf graag wilt weten wat er moet gebeuren en wat de kosten ongeveer zullen zijn.
Toch is het geven van prijsindicaties per e-mail of telefoon, zonder het apparaat zelf onderzocht te hebben, tijdrovend en zelden accuraat.

Een uitspraak doen over je reparatie gaat het beste als jouw apparaat met de juiste en volledige informatie zo snel mogelijk op onze reparatietafel ligt!
Na het opstellen van de prijsopgave heb je alle beschikbare informatie om een goede afweging te maken wat betreft je reparatie.

Soms vragen mensen zich af of het wel de moeite waard is om een prijsopgave te laten maken, of dat het beter is om meteen een nieuw apparaat te kopen.

Ons advies: laat altijd eerst een prijsopgave maken.

In tegenstelling tot het apparaat meteen weggooien, weet je zo precies of een reparatie mogelijk en lonend is.

Is de reparatie toch niet mogelijk of te duur? Dan kun je altijd nog besluiten voor een nieuw toestel te gaan.

En altijd prettig: als je kiest voor milieuvriendelijke recycling van je oude apparaat bij ons, kost je dat helemaal niets.

Kortom: eerst een prijsopgave laten maken is veilig, duurzaam en vaak voordeliger dan meteen een nieuw apparaat kopen.

Waarom onderzoekskosten?

Om een prijsopgave te kunnen maken, krijgt elk apparaat dat we binnenkrijgen eerst een systeemcontrole.
Tijdens deze controle testen onze reparateurs alle belangrijke functies, zodat we een volledig beeld krijgen van de staat van je toestel.
Wij vinden dit belangrijk, omdat we willen voorkomen dat we één probleem oplossen terwijl er later nog andere defecten blijken te zijn.

Na de systeemcontrole onderzoeken we de opgegeven fout(en), bekijken we eventuele schades, achterhalen we de oorzaken en zoeken we naar passende oplossingen. Vervolgens bepalen we welke onderdelen eventueel nodig zijn en stellen we de prijsopgave op.
Deze ontvang je per e-mail. Als extra toelichting nodig is, nemen we vaak telefonisch contact met je op. Natuurlijk kun je zelf ook altijd contact opnemen bij vragen.

Wij proberen de onderzoekskosten zo laag mogelijk te houden – in tegenstelling tot veel fabrieksreparatiediensten, die vaak hogere onderzoekskosten én administratiekosten rekenen.

De onderzoekskosten zijn alleen van toepassing als je besluit de reparatie niet uit te laten voeren en het defecte apparaat ongerepareerd retour wilt ontvangen.

Laat je de reparatie uitvoeren of kies je voor milieuvriendelijke recycling?
Dan vervallen de onderzoekskosten volledig.

Onderzoekskosten bij ongerepareerde retour: €35,- inclusief btw.

Ons streven is om in ongeveer 1 week  na ontvangst een prijsopgave op te stellen. 

Let wel op dat dit een gemiddelde is. Afhankelijk van de fout en drukte dit ook langer kan duren.

WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) wachten op opgevraagde onderdeelprijzen, of gecompliceerde fout(en) waar langer onderzoek voor nodig is, kunnen voor vertragingen zorgen.

Bij prijsopgaves zijn geen spoedopties mogelijk. We moeten immers eerst bekijken wat er aan de hand is. Nadat we weten wat er gebeuren moet en welke onderdelen benodigd zijn kunnen we kijken of we een spoedoptie kunnen aanbieden.

Wel kan je bij de aanmelding aangeven of je na het opstellen van de prijsopgave geïnformeerd wil worden of er spoedopties mogelijk zijn of alvast een datum aangeven wanneer je je toestel nodig hebt.

mogelijk zijn.

We streven er naar om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren.

LET OP! Dit zijn gemiddelde reparatietijden dus niet gegarandeerde!

WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) én afhankelijk zijn van levertijden van bestelde onderdelen zorgen geregeld voor vertraging waar wij helaas geen invloed op hebben.

Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of dagelijks gebruik nodig geef dit dan bij het aanmelden duidelijk aan.

We streven ernaar om een prijsopgave in ongeveer één week voor je klaar te hebben. (Dit kan langer duren afhankelijk van de fout of eventuele drukte)
Zodra de prijsopgave is opgesteld, kunnen we ook een betere inschatting geven van de verwachte reparatieduur.

Heb je je apparaat voor een bepaalde datum nodig of wil je een spoedaanvraag doen?
Geef dit dan aan bij de aanmelding – wij proberen hier zo goed mogelijk rekening mee te houden.
Na het opstellen van de prijsopgave laten we je weten of jouw spoed- of datumaanvraag haalbaar is.

Spoedafhandelingen vergen veel van onze planningsafdeling en daarvoor rekenen we dan ook een kleine toeslag.
Deze extra kosten worden alleen berekend als de spoedaanvraag daadwerkelijk gehaald wordt.
Wanneer blijkt dat de spoedafhandeling niet mogelijk is, vervallen de extra kosten uiteraard.

Alle aanvragen met een gewenste datum binnen 4 weken na binnenkomst worden bij ons als spoedaanvraag gezien.

Spoedopties (indien mogelijk):

  • Spoed voor een specifieke datum: €25,- incl. btw (gereed tussen 2 en 4 weken)

  • Spoed voor dagelijks werk: €35,- incl. btw (gereed binnen 1 week)

We doen ons uiterste best, maar spoedreparaties kunnen niet altijd worden gegarandeerd.
Lukt het niet om de reparatie binnen de gewenste termijn uit te voeren, dan plannen we samen de eerstvolgende beschikbare plek in.

Mocht er zich tijdens de reparatie een complicatie voordoen waardoor vertraging ontstaat, nemen we altijd direct contact met je op.
Als een spoedaanvraag ondanks onze inspanning toch niet gehaald wordt, vervallen de extra kosten vanzelfsprekend.

Omdat niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn, raden we aan om tijdig voor een back-up te zorgen of – indien nodig – gebruik te maken van onze verhuuropties.

Verhuur
Heb je gedurende de reparatiewachttijd van je toestel een vervangend toestel nodig? Kijk dan eens naar onze verhuur mogelijkheden.

Nadat je je reparatie hebt aangemeld:

Na het invullen ontvang je van ons automatisch een reparatieaanmeldnummer per mail. Omdat deze e-mails automatisch worden verzonden en soms worden geblokkeerd of per ongeluk in de spammap terechtkomen, tonen we het aanmeldnummer ook direct op je scherm. Met dit nummer kun je jouw apparatuur opsturen of bij ons langsbrengen.

Belangrijk om te weten

Na invullen van het aanmeldformulier krijg je automatisch een reparatieaanmeldnummer en stuur je je apparaat per post op, of je brengt het bij ons langs aan de balie o.v.v. dit nummer.  

Uitprinten en bijvoegen van het aanmeldformulier mag maar is niet noodzakelijk. Het vermelden van het aanmeldnummer op het pakket is genoeg. 

 Kom je jouw apparaat bij ons aan de balie afgeven, vul dan vooraf toch het aanmeldformulier in dan hebben we altijd je correcte gegevens al in ons systeem staan.

Mocht het nou echt niet lukken dan kun je natuurlijk je apparaat ook gewoon bij ons langsbrengen zonder aanmelding dan helpen onze medewerkers je aan onze servicebalie die alle gegevens opnemen.

Na ontvangst van je apparatuur:

Na ontvangst van je apparatuur worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging.

Belangrijk om te weten

Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan de balie worden toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem geregistreerd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Controleer alle gegevens zodat bijvoorbeeld ook het retouradres en factuuradres juist in ons systeem staat.

Wij maken de prijsopgave:

Ons streven is in circa 1 week je een prijsopgave te sturen.

Belangrijk om te weten

Wij repareren nooit iets klakkeloos. We onderzoeken eerst je apparatuur of we dit goed én betaalbaar kunnen herstellen. Je ontvangt daarom een vakkundige prijsopgave en eerlijk advies of een reparatie loont. Dan kun je goed een weloverwogen besluit nemen.

Prijsopgaven die wij maken zijn zo goed als mogelijke prijsindicaties om onderzoekskosten zo betaalbaar mogelijk te houden. Deze zijn altijd onder voorbehoud van complicaties. 

Zijn er complicaties tijdens de reparatie? Dan nemen we altijd direct contact met je op. 

Je hebt van ons een prijsopgave ontvangen. Wat nu?

Na ontvangst van de prijsopgave kun je dan een weloverwogen beslissing nemen want we geven je 3 keuzes.

Belangrijk om te weten

Optie 1: Ik ga akkoord met de kosten volgens prijsopgave.
Fijn daar zijn we altijd blij mee. Je gaat akoord en de reparatie word ingepland en evt. benodigde niet voorradige onderdelen worden besteld. Gemiddeld na 3 tot 4 weken (tijdsduur onder voorbehoud) krijg je van ons een gereedmelding.
Mochten er complicaties zijn nemen we altijd contact met je op voor overleg.

Optie 2: Ik wil mijn toestel ongerepareerd retour ontvangen?
Dan betaal je de onderzoekskosten en eventuele verzendkosten.

We proberen altijd een lonende reparatie aan te bieden, maar helaas is dat niet in alle gevallen mogelijk.
Heb je besloten om de reparatie niet te laten uitvoeren, of blijkt je toestel niet meer te repareren?
Dan maken wij je toestel weer klaar voor afhaling of verzending.

Zodra het toestel gereed is, ontvang je van ons een gereedmeldingsmail met een proformafactuur van de te betalen kosten.

Optie 3: Ik doe afstand van mijn toestel en het toestel mag milieuvriendelijk gesloopt worden. Ik betaal hierdoor geen onderzoekskosten en verzendkosten.

Je hebt besloten om je toestel milieuvriendelijk te laten recyclen – maar wat houdt dat precies in?

Soms krijgen we de vraag of wij je camera dan zelf opknappen en met flinke winst doorverkopen.
Dat lijkt misschien logisch, maar dat is absoluut niet het geval.

Wij hebben aan je toestel gewerkt zonder dat daar iets tegenover staat.
Toch kan jouw keuze voor ons waardevol zijn: dankzij jou kunnen we in sommige gevallen onderdelen hergebruiken.
Zo kunnen we toekomstige klanten wél nog helpen met toestellen waarvan onderdelen niet meer leverbaar zijn, of een reparatie wél lonend maken.

Soms zijn dat waardevolle onderdelen of bouwen we bijvoorbeeld met jouw toestel een testapparaat, maar soms levert het ook niets bruikbaars meer op – toch bieden we deze optie altijd aan.

Dat is precies waar wij voor staan: beter repareren, en proberen zoveel mogelijk reparaties aan te bieden.

Ook al konden we je dit keer misschien niet verder helpen, we zijn – samen met onze toekomstige klanten – erg blij met jouw bijdrage aan een beter milieu en de circulaire economie!

En goed om te weten: je hebt in dit geval geen kosten meer.

 

Elektonisch afval is een ernstig probleem. Google maar eens op: e-waste. De berichten zijn schrikbarend over verspilling van kostbare grondstoffen.

Wij als bedrijf willen ons steentje bijdragen. Camera Service Limburg staat voor: Repareren in plaats van weggooien: Join the repair revolution!

Indien wij iets voor u repareren proberen wij zoveel mogelijk te repareren in plaats van te vernieuwen. Soms is een reparatie niet lonend en in deze gevallen bieden wij aan uw toestel milieuvriendelijk te recyclen.

Wat doen wij dan precies:

Uw toestel word bij ons opgeslagen en gesorteerd. Krijgen we in de toekomst een reparatieaanvraag voor uw toestel waar de leverancier geen onderdelen meer voor heeft kunnen we door middel van uw toestel vaak nog wel een reparatie aanbieden.

Op deze manier kunt u ook uw steentje bijdragen in een circulaire economie en het verspillen van grondstoffen tegengaan.

Jippie! Mijn camera of lens is klaar en gereed voor verzending!

Klaar om je reparatie aan te melden?

Een juiste aanmelding is altijd prettig om zo snel mogelijk voor je aan de slag te kunnen gaan.

We proberen de formulieren zo simpel mogelijk te houden.

Twijfel je ergens over of lukt het niet om alles in te vullen? Geen probleem! Bij ontvangst van jouw reparatie controleren we alles zorgvuldig, vullen we waar nodig gegevens aan en passen we dingen aan als dat nodig is.

Belangrijk om te weten

Aan onze balie:
Je kan bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.

Opsturen:
Je ontvangt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf nog controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt.
Zodra de betaling bij ons binnen is wordt het pakket veilig met Track & Trace verstuurd.

Wij versturen al jaren alle apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,-  binnen Nederland en €15,- naar Belgie.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat deze wenst.
Alles word veilig verpakt en je ontvangt standaard een mail met de Track & Trace gegevens zodat je het pakket kunt volgen.

Nikon reparatie

Reparatieprijs aanmelding stappenplan

inclusief meest gestelde vragen

Stap 1

Meld je toestel aan via ons reparatieaanmeldformulier vaste reparatieprijs

Belangrijk om te weten

Als wij een reparatieprijs vermelden op onze site zijn wij helemaal voorbereid als je deze bij ons aanbiedt. De kennis, de onderdelen en afhandeling zijn allemaal geregeld voor een efficiënt proces. 

Soms twijfel je of jouw reparatie onder de  reparatieprijs valt. Geen nood. Meld je toestel aan voor de reparatieprijs. Je toestel word gechecked en mocht je toestel toch niet onder de  reparatieprijs vallen krijg je altijd vooraf bericht van ons.  

Mochten we zien dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijg je altijd vooraf bericht met een prijsopgave. Je hebt dan dezelfde drie opties als bij prijsopgave aanmelding.

Nee. Alleen als blijkt dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden. Je krijgt dan van ons altijd vooraf bericht en een prijsopgave. Voor het opstellen van deze prijsopgave zijn afhankelijk van je keuze er wel kosten aan verbonden. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.

 

Ons streven is om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren. Hou er rekening mee dat dit gemiddelde tijden zijn en in drukke periodes met veel aanvragen dit helaas kan oplopen. Dit zijn dus geen gegarandeerde tijden!

Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of voor dagelijks gebruik nodig? Bekijk onze opties hieronder.

Gemiddelde reparatieduur ligt rond de 4 weken. Indien je een spoedaanvraag wil
 doen kun je dit aangeven. Spoedafhandelingen vergen veel van onze
 planningsafdeling dus daar vragen we dan ook een klein bedrag voor. 
De extra kosten worden alleen berekend als de spoedaanvraag gehaald is.

 spoedaanvraag op datum: 25,- incl btw
 spoedaanvraag voor dagelijks werk nodig: 35,- incl btw

Alle datums binnen 4 weken van de aanmeldingsdatum worden bij ons als ‘spoed’ gezien.

In veel gevallen lukken deze spoedaanvragen en we doen ons best maar we kunnen spoedreparaties niet altijd garanderen.

Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden dan nemen we altijd vooraf contact met je op. Mocht een spoedafhandeling niet lukken,dan hoef je deze kosten uiteraard niet te betalen.

Omdat het helaas kan gebeuren dat niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg dan tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

Complicaties tijdens reparatie van spoed aanvragen
Blijkt tijdens de reparatie dat er onvoorziene complicaties (andere of extra werkzaamheden) zijn, nemen we altijd contact met je op en kan het
zijn dat de gewenste spoedoptie niet meer mogelijk is helaas. Hou hier rekening mee.

Stap 2

Met het verkregen reparatieaanmeldnummer kun je je toestel opsturen of bij ons langsbrengen

Belangrijk om te weten

Na invullen van het aanmeldformulier stuur je jouw apparatuur per post op. Of je brengt het bij ons aan de balie.

Stap 3

Na ontvangst van je toestel worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging

Belangrijk om te weten

Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan onze balie worden je toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem gezet zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Stap 4

Jippie! Mijn toestel is klaar, en ik heb een gereedmelding met proformafactuur ontvangen.
Meld jouw camera of lens aan via ons reparatieaanmeldformulier

Belangrijk om te weten

Aan de balie:
Je kunt bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.

Opsturen:
Je krijgt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt.
Zodra het bedrag bij ons binnen is wordt het pakket veilig en met Track & Trace verstuurd.

Wij versturen al jaren onze apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,- binnen Nederland en €15,- naar België.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met jou wat er gewenst is.

Adres en openingstijden

Na het aanmelden moet je natuurlijk niet vergeten je apparatuur op te sturen of te brengen naar:

Camera Service Limburg
Medealaan 33
6124 AV Schipperskerk/Papenhoven

Openingstijden van onze servicebalie:
Ma t/m Do 10.00u-14.00u
Vrij 10.00u-12.00u
Za gesloten

Onderzoekskosten-------------------------------- € 35,- incl btw per apparaat
We hebben geprobeerd zoveel mogelijk vragen die wij dagelijks krijgen hier te beantwoorden. Mochten er nog vragen zijn horen we dat graag.
<BR Meld jouw camera of lens aan via ons reparatieaanmeldformulier