Belangrijke info vóór aanmelden reparatie
Een juiste aanmelding is altijd prettig om zo snel mogelijk voor je aan de slag te kunnen gaan. Dus voordat je je apparatuur naar ons opstuurt of brengt: volg de stappen inclusief alle belangrijke info en de meest gestelde vragen over de aanmelding ,de wachttijden, en de afhandeling van jouw reparatie.
We proberen de formulieren zo simpel mogelijk te maken maar mocht je twijfelen over dingen, of bepaalde zaken niet kunnen invullen? Geen probleem. Alles word bij ontvangst van jouw reparatie door ons gechecked, waar nodig aangevuld en eventueel gecorrigeerd.
Als er vragen zijn van onze kant nemen we altijd contact met je op
Prijsopgave aanmelding
Als we geen reparatieprijs hebben voor jouw toestel.
Vraag prijsopgave aan volgens ons stappenplan.
Een defect of fout kan namelijk meerdere oorzaken hebben. We onderzoeken de oorzaak en stellen je graag een prijsopgave op met onze bevindingen.
Reparatieprijs aanmelding
wij voor jouw toestel een reparatieprijs op onze website aanbieden.
Vraag de reparatieprijsaanmelding aan volgens ons stappenplan.
Voor specifieke types en foutmeldingen hanteren we een aantal reparatieprijzen. De oorzaak is bekend en de onderdelen zijn altijd op voorraad.
Prijsopgave Stappenplan
inclusief meest gestelde vragen
Belangrijk om te weten
Het maken van prijsindicaties zonder het apparaat getest te hebben kost vaak veel tijd met weinig accuraat resultaat zeker op basis van onvolledige informatie.
Daarom hebben we besloten om dit niet meer te doen. We helpen je het beste als jouw apparaat met de juiste en volledige informatie zo snel mogelijk op onze reparatietafel ligt!
Om een vakkundige prijsopgave te maken moeten we schades goed bekijken, juiste oorzaken van fouten opzoeken, apparaten uitgebreid testen en benodigde onderdelen uitzoeken.
Daarom zijn er onderzoekskosten maar deze gelden alleen als je jouw defecte toestel ongerepareerd retour wilt. Besluit je om jouw toestel te laten repareren of door ons milieuvriendelijk te recyclen? Dan zijn de onderzoekskosten niet van toepassing.
Onderzoekskosten bedragen: 35,- incl btw.
Ons streven is om in ongeveer 1 week na ontvangst een prijsopgave op te stellen.
LET OP! Deze tijden zijn gemiddeld en zijn niet gegarandeerd!
WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) wachten op opgevraagde onderdeelprijzen, of gecompliceerde fout(en) waar langer onderzoek voor nodig is, kunnen voor vertragingen zorgen.
Bij prijsopgaves zijn geen spoedopties mogelijk. We moeten immers eerst bekijken wat er aan de hand is. Nadat we weten wat er gebeuren moet en welke onderdelen benodigd zijn kunnen we kijken of we een spoedoptie kunnen aanbieden.
Wel kan je bij de aanmelding aangeven of je na het opstellen van de prijsopgave geïnformeerd wil worden of er spoedopties mogelijk zijn.
We streven er naar om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren.
LET OP! Dit zijn gemiddelde reparatietijden dus niet gegarandeerde!
WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) én afhankelijk zijn van levertijden van bestelde onderdelen zorgen geregeld voor vertraging waar wij helaas geen invloed op hebben.
Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of dagelijks gebruik nodig geef dit dan bij het aanmelden duidelijk aan.
We proberen een prijsopgave in circa 1 week klaar te hebben daarna kunnen we ook een betere inschatting geven over de te verwachte reparatieduur.
Indien je een spoedaanvraag wil doen kun je dit aangeven en proberen wij daar zo goed als mogelijk rekening mee te houden.
Na het opstellen van de prijsopgave laten we je weten of jouw spoedaanvraag haalbaar is.
Spoedafhandelingen vergen veel van onze planningsafdeling dus daar vragen we dan ook een klein bedrag voor. De extra kosten worden alleen berekend als de spoedaanvraag haalbaar is. Blijkt dat de spoedaanvraag niet mogelijk is worden de extra kosten natuurlijk niet berekend. Alle datums binnen 4 weken van de aanmeldingsdatum worden bij ons als ‘spoed’ gezien.
spoed voor een bepaalde datum:: 25,- incl btw
spoed voor dagelijks werk: 35,- incl btw
We doen ons best maar kunnen spoedreparaties niet altijd garanderen.
Mocht het niet lukken plannen we samen de volgende plek in.
Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden dan nemen we altijd vooraf contact met je op. Mocht een spoedafhandeling niet lukken,
dan hoef je deze kosten uiteraard niet te betalen.
Omdat helaas niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.
Complicaties tijdens reparatie van spoed aanvragen
Blijkt tijdens de reparatie dat er onvoorziene complicaties (andere of extra werkzaamheden) zijn, nemen we altijd contact met je op en kan het
zijn dat de gewenste spoedoptie niet meer mogelijk is helaas. Hou hier rekening mee.
Verhuur
Heb je gedurende de reparatiewachttijd van je toestel een vervangend toestel nodig? Kijk dan eens naar onze verhuur mogelijkheden.
Stap 2
Belangrijk om te weten
Na invullen van het aanmeldformulier krijg je automatisch een reparatieaanmeldnummer en stuur je je apparaat per post op, of je brengt het bij ons langs aan de balie o.v.v. dit nummer.
Uitprinten en bijvoegen van het aanmeldformulier mag maar is niet noodzakelijk. Het vermelden van het aanmeldnummer op het pakket is genoeg.
Kom je jouw apparaat bij ons aan de balie afgeven, vul dan vooraf toch het aanmeldformulier in dan hebben we altijd je correcte gegevens al in ons systeem staan.
Stap 3
Belangrijk om te weten
Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan de balie worden toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem geregistreerd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Controleer alle gegevens zodat bijvoorbeeld ook het retouradres en factuuradres juist in ons systeem staat.
Stap 4
Belangrijk om te weten
Wij repareren nooit iets klakkeloos. We onderzoeken eerst je apparatuur of we dit goed én betaalbaar kunnen herstellen. Je ontvangt daarom een vakkundige prijsopgave en eerlijk advies of een reparatie loont. Dan kun je goed een weloverwogen besluit nemen.
Prijsopgaven die wij maken zijn zo goed als mogelijke prijsindicaties om onderzoekskosten zo betaalbaar mogelijk te houden. Deze zijn altijd onder voorbehoud van complicaties.
Zijn er complicaties tijdens de reparatie? Dan nemen we altijd direct contact met je op.
Stap 5
Belangrijk om te weten
Ik ga akkoord met de kosten voor reparatie volgens prijsopgave.
Je gaat akoord en de reparatie word ingepland en evt. benodigde niet voorradige onderdelen worden besteld. Na 3 tot 4 weken (tijdsduur onder voorbehoud) krijg je van ons een gereedmelding.
Mochten er complicaties zijn nemen we altijd contact met je op voor overleg.
Ik wil het toestel ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten en de eventuele verzendkosten.
Helaas heb je besloten de reparatie niet uit te laten voeren of een reparatie loont zich niet. Om een prijsopgave te maken moet een toestel vaak (gedeeltelijk) gedemonteerd
worden. Zodra wij dit toestel weer gemonteerd hebben om af te halen krijg je van ons een gereedmelding mail met de proformafactuur van de te betalen kosten.
Een reparatie loont zich niet of helaas heb je besloten de reparatie niet uit te laten voeren. Je apparaat word opgeslagen in ons magazijn en misschien kunnen we met niet meer leverbare onderdelen in de toekomst andere klanten wel nog helpen. Ondanks dat we je deze keer niet beter hebben kunnen helpen toch super dat je hiermee bijdrage levert aan de circulaire economie!
En je betaald natuurlijk geen onderzoekskosten
Je bent ons alleen onderzoekskosten (en eventuele verzendkosten) verschuldigd als je jouw apparaat ongerepareerd retour wilt ontvangen. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.
Elektonisch afval is een ernstig probleem. Google maar eens op: e-waste. De berichten zijn schrikbarend over verspilling van kostbare grondstoffen.
Wij als bedrijf willen ons steentje bijdragen. Camera Service Limburg staat voor: Repareren in plaats van weggooien: Join the repair revolution!
Indien wij iets voor u repareren proberen wij zoveel mogelijk te repareren in plaats van te vernieuwen. Soms is een reparatie niet lonend en in deze gevallen bieden wij aan uw toestel milieuvriendelijk te recyclen.
Wat doen wij dan precies:
Uw toestel word bij ons opgeslagen en gesorteerd. Krijgen we in de toekomst een reparatieaanvraag voor uw toestel waar de leverancier geen onderdelen meer voor heeft kunnen we door middel van uw toestel vaak nog wel een reparatie aanbieden.
Op deze manier kunt u ook uw steentje bijdragen in een circulaire economie en het verspillen van grondstoffen tegengaan.
Stap 6
Belangrijk om te weten
Aan onze balie:
Je kan bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.
Opsturen:
Je ontvangt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf nog controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt.
Zodra de betaling bij ons binnen is wordt het pakket veilig met Track & Trace verstuurd.
Wij versturen al jaren alle apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,- binnen Nederland en €15,- naar Belgie.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat deze wenst.
Alles word veilig verpakt en je ontvangt standaard een mail met de Track & Trace gegevens zodat je het pakket kunt volgen.
Reparatieprijs aanmelding stappenplan
inclusief meest gestelde vragen
Stap 1
Belangrijk om te weten
Als wij een reparatieprijs vermelden op onze site zijn wij helemaal voorbereid als je deze bij ons aanbiedt. De kennis, de onderdelen en afhandeling zijn allemaal geregeld voor een efficiënt proces.
Soms twijfel je of jouw reparatie onder de reparatieprijs valt. Geen nood. Meld je toestel aan voor de reparatieprijs. Je toestel word gechecked en mocht je toestel toch niet onder de reparatieprijs vallen krijg je altijd vooraf bericht van ons.
Mochten we zien dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijg je altijd vooraf bericht met een prijsopgave. Je hebt dan dezelfde drie opties als bij prijsopgave aanmelding.
Nee. Alleen als blijkt dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden. Je krijgt dan van ons altijd vooraf bericht en een prijsopgave. Voor het opstellen van deze prijsopgave zijn afhankelijk van je keuze er wel kosten aan verbonden. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.
Ons streven is om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren. Hou er rekening mee dat dit gemiddelde tijden zijn en in drukke periodes met veel aanvragen dit helaas kan oplopen. Dit zijn dus geen gegarandeerde tijden!
Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of voor dagelijks gebruik nodig? Bekijk onze opties hieronder.
doen kun je dit aangeven. Spoedafhandelingen vergen veel van onze
planningsafdeling dus daar vragen we dan ook een klein bedrag voor.
spoedaanvraag op datum: 25,- incl btw
spoedaanvraag voor dagelijks werk nodig: 35,- incl btw
Alle datums binnen 4 weken van de aanmeldingsdatum worden bij ons als ‘spoed’ gezien.
In veel gevallen lukken deze spoedaanvragen en we doen ons best maar we kunnen spoedreparaties niet altijd garanderen.
Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden dan nemen we altijd vooraf contact met je op. Mocht een spoedafhandeling niet lukken,dan hoef je deze kosten uiteraard niet te betalen.
Omdat het helaas kan gebeuren dat niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg dan tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.
Complicaties tijdens reparatie van spoed aanvragen
Blijkt tijdens de reparatie dat er onvoorziene complicaties (andere of extra werkzaamheden) zijn, nemen we altijd contact met je op en kan het
zijn dat de gewenste spoedoptie niet meer mogelijk is helaas. Hou hier rekening mee.
Stap 2
Belangrijk om te weten
Na invullen van het aanmeldformulier stuur je jouw apparatuur per post op. Of je brengt het bij ons aan de balie.
Stap 3
Belangrijk om te weten
Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan onze balie worden je toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem gezet zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Stap 4
Belangrijk om te weten
Aan de balie:
Je kunt bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.
Opsturen:
Je krijgt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt.
Zodra het bedrag bij ons binnen is wordt het pakket veilig en met Track & Trace verstuurd.
Wij versturen al jaren onze apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,- binnen Nederland en €15,- naar België.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met jou wat er gewenst is.
Adres en openingstijden
Na het aanmelden moet je natuurlijk niet vergeten je apparatuur op te sturen of te brengen naar:
Camera Service Limburg
Medealaan 33
6124 AV Schipperskerk/Papenhoven
Openingstijden van onze servicebalie:
Ma t/m Do 10.00u-14.00u
Vrij 10.00u-12.00u
Za gesloten